Testa brauciens: Jaunais Mini Countryman

MINI Countryman ir lauku puika, kurš pasūta hipsteru bārā smūtiju un savās dobēs audzē Vitelotte kartupeļus un kivano. Jā, viņam arī nav ne jausmas, kas tie īsti ir, taču galvenais – savādāk, nekā citiem.

mini1

Mūsu testējamais eksemplārs atgādināja mazu švītu mašīnīti, bet izrādās, ka tas ir sparīgs pilnpiedziņas auto, caur kura divām stikla lūkām mūs sildīja ja nu ne gluži slavas, tad jau gandrīz pavasara stari.

MINI, protams, jau sen un pārliecinoši ir aizņēmis „sieviešu” mašīnītes nišu — kompakta, bez liekas brutalitātes, taču visai simpātiska. Vārdu sakot, nevis mašīna, bet teātra somiņa. Tomēr Countryman patīk arī vīriešiem. Pirmkārt, ārējā dizaina dēļ, bet otrkārt, par „iekšējo bagātību”.

mini105

Par pēdējo, starp citu, nejokoju. Otrās paaudzes Countryman interjerā ir noteikti mazāk multeņu nianšu un vairāk elegances, nekā priekštečiem. Tomēr krāsainu apgaismojumu iebūvēja visur, kur vien varēja, un vēl arī sauju diožu izvietoja zem paneļa plastmasas apšuvuma – protams, lai tas laistās dažādās krāsās. Skārienekrāns zem vadītāja rokas un apaļš multimediju ekrāns paneļa centrā palīdz navigācijā. Savukārt liels apaļš spidometrs un čupa burvīgu pogu un tumbleru ir labākajās „minikuperu” žanra tradīcijās.

mini107

Es ieniru John Cooper Works sarkanmelnajā salonā, ērti iekārtojos sporta sēdeklī un tūlīt sāku mainīt visus iestatījumus. Man vienīgi pietrūka aviatora briļļu un formas tērpa – īsts pilots. Tomēr nav pasaulē citas mašīnas, kurā tik ļoti gribas visu spiest un pārslēgt. Ja ražotājs kādreiz no tā atteiksies, tūlīt zaudēs lielāko daļu savu cienītāju.

mini2

Skaidrs, ka iegādājoties šo auto, jebkādas papildu ierīces nāksies iegādāties par atsevišķu cenu. Tomēr arī testa brauciena komplektācija ir apbrīnojama! Papildus visiem knifiem virs stūres ir uzstādīts projekcijas panelis, kuru pēc vēlēšanās var arī noņemt. Tas uzrāda informāciju, kas ir redzama tikai vadītājam: atļautais ātrums, jūsu ātrums, radiostaciju nosaukumi un vēl daži navigācijas elementi.

Kruīzkontrole un distroniks parādīja sevi visai cienīgi. Automašīna pati attīsta ātrumu un pati piebremzē. Rīta korķos var droši nosnausties. Turklāt, mašīnai ir arī ārkārtas bremzēšanas funkcija — aizsapņojies, novērsies, nepaspēji – salonā atskan skaņas signāls un mašīna strauji bremzē. Nolēmām katram gadījumam neizmēģināt.

mini101

Un ja jau esam iekšā, ir vērts pieminēt, ka šis MINI Cooper var uzņemt piecus cilvēkus, tomēr nāksies saspiesties ciešāk. Tāpēc izvēlēties šo modeli palielākai ģimenei nav izdevīgākais variants. Taču 2-3 pasažieriem tā ir īsta lieta. Starp citu, vietas kājām ir diezgan gan priekšā, gan aizmugurē!

Bagāžnieka platums ir tieši piemērots saliktu „Stokke” ratiņu šasijas garumam, bet dziļums – šo šasiju platumam. Tiem, kuri nav sapratuši, atšifrēšu: Countryman bagāžnieka gabarīti ir praktiski identiski otrās paaudzes A klases Mercedes bagāžnieka izmēriem. Atkal garām? Tad iedomājieties 450 litrīgas piena pakas, kas aizņem visu bagāžnieku. Bet saliekot aizmugurējos sēdekļus, var atvērt piena bodi un pārvadāt 850 pakas vienā reizē.

Un tagad par pašu testa braucienu. Sporta režīms ir lielisks: mašīna attīsta ātrumu strauji un veikli. Papildus sporta režīmam šim modelim ir mierīgāks un „lietderīgāks” variants. Ja šis fanmobīs ar turpat divsimt „zirdziņu” turbīnas dzinēju nonāks pie jūsu omes ar „zaļo” režīmu, mašīna atgriezīsies pie jums ar vārdiem: “Ar trolejbusu ir ekstrēmāk!”. Tomēr, ja ekonomiskais režīms tiks izmantots biežāk, tas nozīmē, ka kaut kas ir nogājis greizi un jūs velti iztērējāt naudu.

mini100

Dibena skaņas izolācija šajā gadījumā ir tikai skaista frāze, jo, kad smalki akmentiņi no riteņiem sāka grabēt pa mašīnas dibenu, man puse galvas nosirmoja. Taču pacietā sporta piekare man pat patika. Jo īpaši uz laba ceļa seguma. Mēs meklējām šo labo segumu un no sirds priecājāmies. Bet ar pilnu piedziņu mēs pārvarējām visas grūtības: izbraucām dangas, izrāvāmies no meža biezokņa, pārvarējām kupenu un strauji izšāvāmies uz trases.

mini103

Šeit ir iespēja pārslēgt vadību no automātiskās kārbas uz manuālo. Bet, čaļi, 8 pārnesumi, 8! Un tie ir tikai uz priekšu! Kas, starp citu, ir par diviem pārnesumiem vairāk, nekā pirmās paaudzes Countryman modeļiem, un par vienu vairāk, nekā Formula 1 bolīdam. Uzdevumu atvieglo tas, ka mainīt ātrumus var ar „ziedlapiņām” zem stūres. Ārpus pilsētas tas nav slikti, taču starp luksoforiem un pilsētas centrā tas nav diez cik liels prieks.

Atpakaļskata spogulī apskats nav īpaši labs, tāpēc šo trūkumu novēršanai ir paredzētas atpakaļskata kameras. Tomēr mūsu platuma grādos būtu naivi domāt, ka šāds variants varētu būt pilnvērtīgs – jau pēc dažām minūtēm kameras bija noķēpātas ar dubļiem un displejs rādīja ceļa attēlu Monē stilā – plankumi bez jebkāda asuma. Taču pret parktronikiem nekādu pretenziju nav! Vēl vairāk, kad automašīna tiek novietota stāvvietā, labais spogulis pārdomāti nolaižas nedaudz zemāk, lai vadītājs varētu redzēt apmali un apstāties metra attālumā no ietves.

Navigācijai ir tikai divi mīnusi. Vietām karte un ceļa zīmes ir novecojušas. Tomēr esmu pārliecināta, ka šī lieta ir labojama. Un tiešām pārāk daudz tumbleru un informācijas uz ekrāna. Vadīt mašīnu un spiest pogas ir diezgan sarežģīti — viens otram traucē. Taču, spriežot pēc pieredzes, pie tā var pierast.

mini111

Vispārīgi runājot, ja apkopo visu šī teksta palagu, var vienīgi teikt: mašīna ir lieliska savam kompakto „krosoveru” segmentam, ideāla pilsētai un tiem, kuri pieraduši ceļot bez liekas bagāžas. Vietām ir nelieli trūkumi un nepilnības, tomēr arī uz Saules plankumi.

Cena: no €27 000

MINI Countryman
SalonsInchcape Motors Latvia
Dārzciema iela 64a, Rīga

Ja jūs atradat kļūdu, atzīmējiet tekstu un nospiediet Shift + Enter, lai mūs informēt.

Sākumlapā