Lasis vai bērnu pirkstiņi? Mūsdienu Latvijas māksla ar ārzemnieku acīm

Esam jau publicējuši materiālu par to, ko domā par mūsdienu mākslinieku darbiem bērni un pieaugušie. Kas tas bija par fantāzijas lidojumu! Šoreiz ķeramies klāt ārzemniekiem.

Kā traktē Latvijas glezniecību dažādās valstīs un pat dažādos kontinentos dzīvojoši cilvēki? Tātad: mums ir deviņi respondenti un pieci mūsdienu Latvijas gleznotāju darbi, kas pārstāvēti virtuālajā galerijā ArtAlea.com.

1. 1. „Pāri 3”, Diāna Adamaite

art11

mariana

Mariana Bonila, dizainere, Brazīlija

„Tas taču ir cepts lasis! Aiz tā ir saule, bet vidū – puķe, kas pūlas glābt nabaga lasi no svelmainās saules, lai tas nepārvērstos pelnos (sapratiet mani pareizi – man vienkārši vakariņās bija lasis).”

kast

Giovanni Costello, dziedātājs un komponists, Itālija

„Glezna atgādina man bērnību, kad tikko sāku mācīties spēlēt klavieres -, tad es bieži vien neapzināti asociēju kompozīcijas ar dažādiem krāsu toņiem atkarībā no melodiju tempa un noskaņas. Iedomājos, it kā manas rokas rada melodijas ar dažādām krāsu paletēm, un es spēju kontrolēt savu klausītāju emocijas.”

line1

katarina

Katarīna Jurovska, MVU studente, Krievija

„Glezna izraisa manī trauksmes sajūtu, ka ir nepieciešams kaut ko darīt. Tēls vidū atgādina man cilvēku, kas sēž milzīga veicamo uzdevumu saraksta priekšā un neko nepaspēj paveikt. Viss kā dzīvē.”

dubiv

Marija Dubiva, juriste, Krievija

„Gleznai ir patīkama krāsu gamma, man ir asociācija ar roku, it kā būtu attēloti pieci izplesti pirkstiņi. Jūtams kaut kas bērnišķīgs.”

line1

2. „Pāri 5”, Diāna Adamaite

art22

Karīna Podra, arhitektūras studente, Igaunija: „Tas ir ķirsītis, kas vai nu lido ārā no piena vai krējuma pakas, vai nu lido atpakaļ, lai sadotu šai pakai pa bieti ar savu mazo dūrīti. Glezna neizraisa man nekādu sajūtu.”

lyd

МLidia Ojeniji, modele, Nigērija

„Gleznā ir attēloti seši objekti, kas no pirmā acu skatiena nekādā veidā nav saistīti savā starpā. Tomēr, manuprāt, tā arī ir būtība, ka daudzie sīkumi, otas triepieni translē noskaņojumu un ir viena veseluma sastāvdaļas.”

franc

Frančella Burnon, angļu valodas pasniedzēja, Lielbritānija

„Gleznā es redzu brīvību mīlošu zaļu putniņu, kas vēlas lidot. Vēl man šķiet, ka sarkanais priekšmets vidū ir sirds – mīlas un laimes simbols, tāpēc glezna izraisa tikai pozitīvas emocijas.”

line1

3. „Nelielas pilsētiņas dārzā”, Mārtiņš Krūmiņš

art3

kast

Giovanni Costello, dziedātājs un komponists, Itālija:

„Gleznā es redzu vīrieti, kas sēž un gaida… Gaida īsto mīlestību, ko neapšaubāmi meklē ikviens no mums.”

mariana

Mariana Bonila, dizainere, Brazīlija

„Neliels gleznas fragments brūnajā krāsā atgādina man koku… Vairāk neko nevaru pateikt.”

line1

franc

Frančella Burnon, angļu valodas pasniedzēja, Lielbritānija

karina

Karīna Podra, arhitektūras studente, Igaunija

„Sajūta, it kā tā būtu pret sienu izsmērēta torte… Varbūt arī geizers vai pat vilnis, kas izsviež krastā kaut kādu milzīgu ābolu. Sajūta: bēdīgs nogurums, kad gribas ieraut un norauties. Daudz vertikālu līniju, silgta, bet ne spilgta krāsu gamma.”

line1

4. „Sarkanās saules bufete”, Mārtiņš Krūmiņš

art4

lyd

Lidia Ojeniji, modele, Nigērija

„Es redzu citu pasauli pa caurumu sienā, kas attēlots šajā gleznā. Pelēkajai krāsai ir izteikta īpatnība, kas simbolizē iekšējās pasaules noplicināšanos. Savukārt aina sienas cauruma viņpusē attēlo spilgto dzīves skaistumu. Es saistu šo gleznojumu ar izteicienu „nezaudē dūšu”, jo vienmēr otrā pusē tevi sagaida kaut kas skaists.”

indrek

Indrek Arula, fotogrāfs, Igaunija

„Man liekas, ka gleznā ir attēlota kādas Vidusjūras reģiona valsts ainava – viss ir tik viegls, nepiespiests, gaisīgs. Varbūt tā ir Itālija? Vai Horvātija? Katrā ziņā glezna noteikti man patīk, izraisa man miera sajūtu.”

line1

dubiv

Marija Dubiva, juriste, Krievija

„Izskatās pēc veļasmašīnas priekšējā paneļa – tās durtiņa ir atvērta uz brīvu un laimīgu paralēlo pasauli. Ir jūtama atšķirība starp gleznas priekšplānu – pelēcīgās krāsas, noslēgtā betona telpa – un fonu, kur nav sienu. Kopumā šķiet, ka tas simbolizē pāreju citā, laimīgākā stāvoklī.”

klaud

Klaudia Regina Perez-Rodriguez, policijas virsniece, Brazīlija

„Glezna man izraisa viegluma un mierīguma sajūtas. Manuprāt tās rodas galvenokārt gleznas kreisajā pusē attēloto gaisīgo mākoņu dēļ. Es nez kāpēc uzreiz iedomājos sevi, ģērbušos garā sarkanā kleitā, staigājam gar ezeru, kas, kā man liekas, ir attēlots gleznas priekšplānā.”

line1

5. „Ceļojums no klusuma uz prieku”, Māris Upzars

art5

Indrek Arula, fotogrāfs, Igaunija: „Manuprāt, gleznotājs vēlējās pateikt: jo vienkāršāk, jo labāk. Tas attiecas uz visu, ne tikai uz gleznošanu. Vienkāršāk izturēties pret dzīvi un redzēt to nevis melnbaltos toņos, bet krāsainos, kā gleznā. Pozitīva domāšana ir veiksmes atslēga.”

katarina

Katarīna Jurovska, MVU studente, Krievija

„Šīs strēmeles man šķiet līdzīgas laukiem no putna lidojuma. It kā tāda lauku dzīve. Tukšuma, mierīguma sajūta, bet tā nav samierināšanās un harmonija – tas vienkārši ir miers.”

dubiv

Marija Dubiva, juriste, Krievija

„Nekā konkrēta, redzu gleznā četras krāsas, sarkanā lente apakšā kā finiša simbols. Lai kā veidotos viss pirms tās – ar visām dažādu krāsu platajām joslām –, visam ir savs gals.”

line1

Ja jūs atradat kļūdu, atzīmējiet tekstu un nospiediet Shift + Enter, lai mūs informēt.

Sākumlapā