Jaunums: “Chef Hits” – inovatīvs produkts gardēžiem
Kad pandēmijas dēļ savas durvis bija spiests slēgt Jūrmalas restorāns “My Life”, tā īpašnieks Vadims Sokolovs, tāpat kā lielākā daļa viņa kolēģu, sāka aizdomāties. Restorāna virtuvi daudzus gadus vadīja Raisa Alijeva – viena no retajām Latvijas šefpavārēm, kuras specializācija ir veselīga pārtika. Un pat pandēmijas laikā restorāna pastāvīgie viesi nevēlējās atteikties no viņas kulinārajiem šedevriem. Tāpat kā daudzi citi viņu kolēģi, Vadims un Raisa nonāca pie secinājuma, ka restorāna kvalitātes ēdienu piegāde ar kurjeru nav vislabākais variants: tiek zaudēts ēdiena pievilcīgais izskats, turklāt klientus ne vienmēr apmierina gaidīšanas laiks. Cietā rieksta uzdevumsTad restorānam radās ideja piedāvāt cilvēkiem saldētus ēdienus, bet, protams, nevis pusfabrikātus, kuri līdzinās tiem, kas atrodami jebkurā veikalā, bet gan gatavus “fine dining” izstrādājumus, kas pasniegti tikpat skaisti, kā uz restorāna šķīvja. Taču jēlproduktu ēdiena, kas turklāt sastāv no daudz dažādām sastāvdaļām, sasaldēšana tādā veidā, lai saglabātos arī estētiskā pievilcība, ir šķietami divas nesavienojamas lietas. Tāpēc idejas īstenošanai bija jāizmanto visas savas zināšanas un pieredze, un jāizstrādā pilnīgi jauna produktu sasaldēšanas sistēma, izmantojot biorezonanses iedarbības metodi.
Kā tas strādā?Visiem ir zināma šoka sasaldēšanas sistēma, ar kuru īsā laikā īpašās kamerās notiek strauja produkta atdzesēšana. Un kārtējā ātri saldēto produktu parādīšanās tirgū nebūtu nekāda sensācija, taču “Chef Hits” koncepcija ir pavisam kaut kas cits. Pirmkārt, viss šo produktu radīšanai nepieciešamais aprīkojums ir pašu radīts. Tajā pašā laikā tas ir balstīts uz gadu gaitā pierādītiem atklājumiem, kuri tiek izmantoti medicīnā un kosmosa izpētē, un ir atzīti par cilvēka veselībai pilnīgi drošiem. Šī saldēšanas tehnoloģija ir daudzpakāpju process, kas sastāv no vairākiem posmiem. Vispirms gatavo ēdienu atdzesē īpašā dzesētājā līdz aptuveni 3-4 grādiem. Tas ir svarīgi, jo, ja ēdienu sasaldē uzreiz, tajā esošais ūdens pārplēš šūnas, kā rezultātā tiek zaudēta gan garša, gan veselīgā ietekme uz organismu. Pēc tam -10 grādu temperatūrā tiek izmantota inovatīva tehnoloģija, kas izmanto magnētiskos viļņus. Tieši šajā temperatūrā veidojas kristāliska struktūra, kas saglabā visas produkta īpašības, un tikai tad notiek dziļā saldēšana, bet tā nekā neietekmē produkta kvalitāti. Vēl viena nianse – kā zināms, dziļā sasaldēšana iznīcina visus parazītus, kas var atrasties neapstrādātā pārtikā. Tāpēc “Chef Hits” produktiem tiek veikta dubulta dezinfekcija: vispirms termiskā apstrāde gatavošanas laikā, kurai seko biorezonanses apstrāde, kas, starp citu, tiek izmantota medicīnā, un tas savukārt nozīmē, ka tā ir pilnīgi nekaitīga cilvēka veselībai. Šī saldēšanas metode ir patentēta, ir saņēmusi Eiropas sertifikātu un, kas nav mazāk svarīgi, ļauj izvairīties no ķīmisku piedevu izmantošanas, kas pagarinātu derīguma termiņu, lai produktu ilgāk saglabātu lietojamu. Kvalitāte un kontroleJaunais produkts izceļas ne tikai ar sasaldēšanas procesu, bet arī ar īpašo pagatavošanas kvalitāti. Visu “Chef Hits” līnijā iekļauto ēdienu receptes ir izstrādājusi Raisa Alijeva. Interesanti, ka šefpavāre par šo ideju sākotnēji ir bijusi ļoti skeptiska. Un tikai pēc tam, kad viņai pašai piedāvāts atrast atšķirības divos pašas pagatavotos ēdienos – saldētā un parastā – viņa no šīs idejas atteikties nav spējusi. Raisa savu dalību projektā turpināja, piekrītot uz katras porcijas iepakojuma izvietot savu vārdu. Tādējādi ir skaidrs, ka katras “Chef Hits” porcijas izstrādi pavada stingra kvalitātes kontrole. Ražošanā tiek stingri ievērots pagatavošanas tehnoloģiskais process, kontrolēts sastāvdaļu sastāvs un svars. Tāpēc, piemēram, biezpiena plāceņu un svaigu ogu skaits katrā porcijā būs vienāds. Tas pats attiecas uz frikadeļu skaitu gaļas zupā un filejas gabaliņiem zivju ēdienos. Pārtikas un veterinārais dienests augstu ir novērtējis gan “Chef Hits” produkcijas kvalitāti, gan jaunās pagatavošanas tehnoloģijas iespējas, piešķirot produkcijai augstāko kvalitātes kategoriju. Iegūti arī Eiropas kvalitātes standartu sertifikāti, kas ļauj produkciju tirgot arī Eiropas tirgū. Gatavot kā šefpavāramViss, kas jādara saimniecei, kura gaida viesus, ir mikroviļņu krāsnī, uz plīts vai cepeškrāsnī jāuzsilda “Chef Hits” ēdiens. To var darīt ar visu iepakojumu – tas ir ekoloģisks. Ja viesi ieradušies negaidīti, nav laika gatavot vai vienkārši ir slinkums to darīt, ja ir apnicis pusdienās ēst ātros ēdienus. Ja vēlaties palutināt sevi ar slavena šefpavāra ēdienu, bet nevēlaties iziet no mājas… Citiem vārdiem sakot, jebkurā šādā situācijā vienkārši atveriet saldētavu, un tagad jūs zināsiet, ka tur noteikti kaut kam ir jābūt. Starp citu, “Chef Hits” produktu derīguma termiņš ir 15 mēneši un tos var uzglabāt -18 grādu temperatūrā. Kur nopirkt?Dažos tirdzniecības centros jau parādījušās “saliņas”, kur ne tikai piedāvā jaunus produktus, bet arī par tiem pastāsta. Kopumā “Chef Hits” sortimentā ir aptuveni 35 produkti, taču šīs tirdzniecības vietas katru dienu piedāvā 10 labākos un populārākos no tiem. Tieši tāpēc savdabīgās kafejnīcas-veikaliņi ieguvušas nosaukumu “10 HITS”. Ikdienas ēdienkartē, kā jau restorānā pienākas, ir brokastu ēdieni, zupas, pamatēdieni un deserti. Turklāt šeit varat iedzert tasi “Illy” kafijas un nobaudīt itāļu Sorbissimo. Visas “saliņas” ir aprīkotas ar monitoriem, kuros atradīsiet ne tikai dienas ēdienkarti, bet arī redzēsiet pagatavošanas procesu, kā arī vietas, kur tiek iegādāti ēdienos izmantotie produkti – tie nāk tikai no Latvijas. Kafejnīcas 10 HITS atrodas “Rīga Plaza”, Jaunajā Teikā, Līgo Bazārā Kauguros, drīzumā parādīsies arī Āgenskalna tirgū. Katras “saliņas” dienas hiti ir atkarīgi no apkaimes, kurā tā atrodas. Piemēram, Kauguros priekšroka tiek dota tītara kotletēm, savukārt Jaunajā Teikā iecienīti ir biezpiena plācenīši un omlete. Turklāt Chef Hits iespējams atrast tirdzniecības centra “Stockmann” gastronomijas nodaļā, “Maxima” un “Elkor” hipermārketos un “Lauku Bauda” tīklā. Tirdzniecības vietas tiek papildinātas katru dienu, jo ražošanas uzņēmuma devīze ir: “Restorānu pārtika katrā mājā.” Un vēl viena svarīga detaļa – tas tiešām ir pieejams ikvienam: cenas ir sākot no diviem eiro par ēdienu. |
Lasītākie rakstiSekojiet mūsu Facebook lapai |
Ja jūs atradat kļūdu, atzīmējiet tekstu un nospiediet Shift + Enter, lai mūs informēt.